7 powodów, dla których warto inwestować w content marketing

Prowadzisz własny biznes i masz wątpliwości, czy warto zainwestować w content marketing? Nie orientujesz się, jakie właściwie korzyści daje copywriting? Chcesz wiedzieć, po co Ci dobre teksty? Wszystkie te wątpliwości rozwiewamy w poniższym tekście, w którym odpowiadamy na powyższe pytania i pokazujemy zalety profesjonalnego content marketingu.

1. Nie każdy potrafi dobrze pisać

Na każdym etapie działalności Twojego biznesu słowa odgrywają kluczową rolę. Zakładasz firmę? Musisz wymyślić jej nazwę. Robisz reklamę? Musisz wymyślić hasło marketingowe. Wysyłasz zapytanie ofertowe? Musisz napisać do niego atrakcyjny tekst. Wstawiasz produkt do sklepu internetowego? Musisz zredagować zachęcający opis. Wszędzie potrzebujesz słów, którymi copywriter posługuje się zawodowo. Jeżeli nie posiadasz umiejętności z pogranicza marketingu, języka i psychologii, nie stworzysz profesjonalnych tekstów. Amatorszczyzna nigdy nie popłaca, dlatego lepiej skorzystać z usług copywritingu aniżeli marnować czas i pieniądze na wymyślanie treści, które i tak się nie sprawdzą.

2. Zyskujesz w Google

Wraz z ostatnimi aktualizacjami algorytmu wyszukiwarka Google stała się bardzo „wrażliwa” na dobre teksty. Jeszcze kilka lat temu liczyło się przede wszystkim upychanie słów kluczowych i linków na zaspamowanych stronach, ewentualnie linki z precli lub katalogów. Dziś sytuacja wygląda inaczej – Google stawia na jakość prezentowanych treści. Obecnie duże znaczenie odgrywa długość, struktura i tematyczność tekstów, w efekcie czego na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwania na popularne frazy trudno znaleźć mało wartościowe treści. Poza tym tematyczne i wartościowe z punktu widzenia użytkownika teksty zwiększają site oraz autorytet strony, co również ma niebagatelny wpływ na jej ranking w Google.

3. Budujesz wizerunek

Umiejętna strategia content marketingowa pozwala wykreować ekspercki wizerunek w danej niszy. Przykładowo, jeżeli jesteś specjalistą z dziedziny żywienia i prowadzisz blog albo kanał social media, na którym publikujesz porady związane ze sportowym trybem życia i zdrowym odżywianiem, Twoja wiarygodność w oczach klientów znacznie wzrasta. Za sprawą treści umieszczanych na blogu lub w social media stajesz się specjalistą w swojej dziedzinie, a ludzie zaczynają Ci ufać i wierzyć w Twoje rady.

4. Rozwijasz się

Niezależnie od tego, czy publikujesz teksty na blogu, czy udzielasz się w social media, czy nagrywasz filmy instruktażowe, content marketing zawsze rozwija Cię w Twojej dziedzinie. Siłą rzeczy musisz bowiem być na bieżąco z nowinkami ze swojej branży, aby o nich pisać. Zaczynasz więc czytać branżowe blogi, śledzić specjalistów z branży w social media i obserwować branżowe portale. Tym samym z dnia na dzień, z miesiąca na miesiąc, z roku na rok stajesz się coraz większym fachowcem w tym, co robisz.

5. Budujesz społeczność

Dzięki dobrej strategii content marketingowej otwierasz się na klientów. Publikując wartościowe z ich punktu widzenia i przydatne dla nich treści, pokazujesz, że rozumiesz i – co najważniejsze – potrafisz zaspokoić ich potrzeby. Budujesz w ten sposób skupioną wokół Ciebie społeczność, która Ci ufa i wierzy w Twoje produkty bądź usługi. Tego typu klienci są najwierniejsi i stanowią największą wartość dla każdej firmy, dlatego naprawdę warto starać się ich pozyskać.

6. Zdobywasz wiernych klientów

Klient, który Ci ufa, poleci Cię swoim znajomym i będzie bronił Twoich produktów, bo w nie wierzy. Takiego klienta możesz pozyskać dzięki wartościowym i dobrze skierowanym tekstom odpowiadającym na potrzeby Twojej grupy docelowej. Zupełnie inaczej zachowuje się klient, który skorzystał z Twoich usług za sprawą promocji. Dlaczego? Ponieważ liczyła się dla niego tylko cena, więc kiedy wróci ona do normalnego poziomu, klient zapomni o Tobie. Tymczasem regularne dostarczanie tekstów, których klient pożąda i potrzebuje, sprawia, że siłą rzeczy będzie o Tobie pamiętał.

7. Zwiększasz zyski

Wszystkie omówione powyżej elementy prowadzą do tego, co liczy się najbardziej w biznesie i do czego dąży każdy – zwiększenia zysków. Dobre teksty, fachowy copywriting i umiejętnie zaplanowany content marketing to potężna i skuteczna broń w walce o większą sprzedaż. Warto w nią zainwestować.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *