Nie tylko tekst, czyli jak wzbogacić artykuł, żeby był czytany
Jesteśmy wzrokowcami. Przynajmniej większość z nas, ale to wystarczy, aby visual content stał się ważną częścią skutecznej kampanii marketingowej. Poznaj elementy multimedialne, bez których nie wykorzystasz pełni potencjału nawet najbardziej kreatywnych tekstów reklamowych.
Dlaczego visaul content
Tekst sam w sobie, nawet jeśli jest wyśmienity, ma znacznie mniejsze szanse na zainteresowanie czytelnika, jeśli nie zawiera innych wzbogacających go elementów multimedialnych, takich jak grafiki, zdjęcia czy wideo. Wyższość form graficznych nad tekstem wynika z prostego faktu, że są one znacznie łatwiej przyswajalne dla ludzkiego oka i mózgu. Tekst z graficznymi lub filmowymi wstawkami jest o wiele prostszy w skanowaniu wzrokiem, bardziej czytelny i przyjemniejszy w lekturze.
W efekcie treści zawierające materiały multimedialne cieszą się większą popularnością i są częściej rozpowszechniane przez internautów za pomocą social media. Należy jednak pamiętać, że muszą być dopasowane do tekstu i stanowić jego dopełnienie, a nie istnieć same dla siebie. Chcesz wiedzieć, jak wykorzystać visual marketing w tworzeniu contentu? Zapoznaj się z poniższym artykułem, w którym opisujemy podstawowe narzędzia i metody visual marketingu.
Grafiki i zdjęcia
Za pomocą grafiki komputerowej lub fotografii da się zobrazować esencję tekstu. Uniwersalny i atrakcyjny cytat może dodatkowo posłużyć do promocji w mediach społecznościowych. Poza tym nasz wzrok podświadomie szuka w artykule punktów zaczepienia i jeśli jest nim grafika, czytanie i skanowanie staje się znacznie łatwiejsze. Obrazek dobrany do akapitu jest równie ważny co profesjonalnie przygotowany nagłówek. W przygotowaniu grafiki można wykorzystać nie tylko program Adobe Photoshop, ale również darmowe, szybkie i praktyczne aplikacje online typu Visme czy Canva.
Infografiki
Kwoty, dane, statystyki, procenty – to dla przeciętnego odbiorcy ważne informacje, które mogą go zainteresować, o ile zostaną podane w atrakcyjny sposób. Niestety matematyczne szczegóły nie sprzyjają zwartym tekstom, lecz to nie powód, by z nich rezygnować. Przeciwnie – wyeksponuj najważniejsze dane za pomocą atrakcyjnej infografiki. Jeżeli korzystasz z materiału dostępnego w Internecie, nie zapomnij o podaniu źródła. Jeśli natomiast chcesz przygotować infografikę samemu, zastosuj jedno z darmowych lub płatnych narzędzi stworzonych w tym celu i dostępnych w Sieci (InfoGr.am, PiktToChart, Easel.ly).
Memy i komiksy
Fenomen efemerycznych memów, które zdobywają błyskawiczną popularność, by równie szybko zniknąć w internetowym niebycie, to fakt i jednocześnie okazja, by pójść ze swoją narracją z duchem czasu. Chciałbyś spuentować swoją myśl z odrobiną dystansu? Skorzystaj ze stron w rodzaju memegenerator.net czy imgflip.com/memegenerator. Za ich pomocą opowiedz historię, która wiąże się z Twoją marką lub produktem i zgarniaj kolejne lajki. Miej jednak na uwadze, że memy to dość kontrowersyjny sposób udostępniania treści, dlatego nie pasuje on do produktów i usług mających uchodzić za „poważne”.
Wideo
Użytkownik trafił na Twoją stronę, bo zależy mu na zdobyciu informacji. Przekaż mu je, trzymając się najlepszych rozwiązań copywritereskich i nie zapomnij, że równie dobrą, a w przyszłości zapewne dominującą formą narracji będzie video. Nie tylko YouTube, ale też Vine czy Vimeo to źródło odpowiedniego uzupełnienia Twojego tekstu. Pewnych informacji nie trzeba zapisywać – atrakcyjne video będzie skuteczniejszym bodźcem, szczególnie jeśli masz do opowiedzenia jakąś ciekawą historię. Wideo na potrzeby Internetu można nagrać samemu za pomocą smartfona czy kamery, a także przygotować przy użyciu aplikacji do tworzenia filmów i animacji (Xtranormal.com, GoAnimate.com).
Prezentacje multimedialne, pokazy slajdów
Prezentacje multimedialne można uznać za formę pośrednią pomiędzy obrazem a materiałem wideo. Warto w niej zawrzeć streszczenie lub konspekt artykułu, umieścić cytaty odnoszące się do treści czy wypunktować najważniejsze informacje i dane, które zostały przedstawione. Pokazy slajdów można przygotować w PowerPoincie lub posługując się narzędziami online typu Prezi.com, Vuvox.com, Haiku Deck.