Copywriting Case Study #1 Domowy Kosmetyk

Dzisiejszy wpis otwiera nowy cykl na naszym blogu, w którym przedstawiamy założenia, przebieg i efekty wdrażanych przez nas kampanii copywritingowych i content marketingowych. Dobrym przykładem różnorodności naszych usług agencyjnych jest stała współpraca ze sklepem internetowym DomowyKosmetyk.pl. Zapraszamy do lektury pierwszego case study!

O firmie

Domowy Kosmetyk jest niezależną marką kosmetyków naturalnych, tworzonych w domowej pracowni przez toruniankę – Ewę Rusin-Gazdę. Kosmetyki, komponowane wyłącznie z organicznych, czyli roślinnych i mineralnych substancji, są sprzedawane za pomocą sklepu internetowego oraz na regionalnych targach rękodzieła i zdrowej żywności. Współpracę z Domowym Kosmetykiem nawiązaliśmy w marcu 2016 roku. Sklep posiadał stronę internetową, nie miał jednak oryginalnych opisów produktów i kategorii. Z kolei brak wcześniejszych działań w zakresie SEO/SEM skutkował z kolei niskimi pozycjami w wyszukiwarce Google pod tak kluczowymi frazami, jak „kosmetyki naturalne”, „kosmetyki ekologiczne” czy „kosmetyki organiczne”.

Przed podjęciem konkretnych działań przeanalizowaliśmy takie czynniki jak:

  • obszar działalności sklepu;
  • grupa docelowa treści i produktów;
  • specyfika i język branży kosmetyków naturalnych, domowych;
  • dostępność wolnych, potencjalnie silnych domen zapleczowych.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, jakie są zalety masła shea, dlaczego warto omijać kosmetyki z parabenami i w czym tkwi siła regularnego peelingu z wykorzystaniem ekologicznych olejków. Nawiasem mówiąc, trudno o lepszy przykład na to, jak pasjonującym zajęciem jest copywriting. Nowe zlecenie wprowadzają nas czasami w zupełnie nieznane obszary wiedzy i na niszowe, wzrastające rynki. Dziś z dużą swobodą dyskutujemy o walorach domowej pielęgnacji w naszym męskim gronie!

Po przedstawieniu wstępnej analizy marce Domowy Kosmetyk wspólnie ustaliliśmy zakres prac i rozpoczęliśmy stopniowe wdrażanie kampanii. Współpraca trwa do dzisiaj. Pora przybliżyć poszczególne działania, których podjęliśmy się w celu poprawy wizerunku oraz czytelności sklepu, a także zwiększenia ruchu na stronie.

Opisy produktów i kategorii

Korzystając z informacji udzielonych przez firmę, przygotowaliśmy ujednolicone opisy wszystkich dostępnych w sklepie produktów, skupiając się na praktycznych walorach z punktu widzenia potencjalnego klienta. Przy każdym z kosmetyków wyróżniliśmy jego działanie, cechy poszczególnych składników, sposób użycia i sytuacje, w których warto z niego korzystać. Krótkie, czytelne, ale jednocześnie merytoryczne i perswazyjne opisy objęły takie produkty jak masła do ciała, kremy do twarzy i stóp, balsamy po kąpieli czy scruby. Ponieważ kosmetyki są pogrupowane, do każdej kategorii przygotowaliśmy oryginalne opisy wspierające pozycjonowanie strony i ułatwiające zakupy klientom.

Blog firmowy

Niejednokrotnie wspominaliśmy, że praktycznie każdej firmie w Internecie przydaje się oficjalny, regularnie aktualizowany blog. Sprawdź 10 powodów, by go prowadzić! Dlatego od początku współpracy z Domowym Kosmetykiem dostarczamy wpisy opierające się o źródła naukowe, prasowe oraz internetowe. W przystępnych słowach dzielimy się z czytelnikami przydatnymi i praktycznymi informacjami na temat poszczególnych substancji, domowych sposobów pielęgnacji czy kulis branży kosmetycznej. Dbamy o łączenie poprawności językowej ze stosunkowo swobodnym i przyjaznym czytelnikowi stylem pisania.

Zaplecze SEO

Stworzenie komplementarnego i dobrego sklepu internetowego to nie wszystko. Należy jeszcze dotrzeć do klientów. W celu zwiększenia ruchu na stronie i poprawę pozycji w wyszukiwarce Google rozpoczęliśmy działania pozycjonujące, tworząc sieć wzajemnie powiązanych stron zapleczowych podlinkowanych wpisami w katalogach. Przy okazji realizowania tej części współpracy napisaliśmy do tej pory kilkadziesiąt artykułów tematycznych, które jakością nie odbiegają od najważniejszych treści zarezerwowanych na firmowego bloga. Dbając o czytelną i skuteczną z punktu widzenia SEO strukturę tekstów, z naciskiem na przejrzysty układ akapitów, efektywne anchory oraz dobre nagłówki i tytuły, rozwinęliśmy kilka stron tematycznych postawionych na odrębnych domenach.

Inne treści

Przy okazji wykonywania cyklicznych zleceń dla sklepu domowykosmetyk.pl podjęliśmy się kilku dodatkowych działań wspierających realizację podstawowych wytycznych kampanii. Dostarczyliśmy między innymi treści na firmowego Facebooka, a na potrzeby wpisów blogowych zaprojektowaliśmy tematyczne grafiki. Nasze treści mogą ponadto pomóc w promocji klasycznymi narzędziami. Już niemal roczna współpraca ze sklepem dostarczyła nam nie tylko wielu interesujących informacji na temat branży kosmetycznej, ale przede wszystkim praktyczne doświadczenie w obszarze e-commerce, blogosfery i SEM/SEO.

Efektywność działań

Siłą rzeczy nie możemy zdradzić wszystkich szczegółów i efektów współpracy z marką, jednak niektóre wyniki powinny zachęcać do podejmowania konsekwentnych działań copywritingowych i contentowych. Po roku możemy z dumą podkreślić, że przyczyniliśmy się do ponad 123-procentowego wzrostu użytkowników, 146-procentowego wzrostu liczby sesji oraz niemal 150-procentowego wzrostu liczby odsłon.

Sklep oraz blog zyskały nowe, rozbudowane oblicze, budząc zaufanie klientów i w czytelny sposób przedstawiając ofertę firmy. Strona awansowała o kilkaset pozycji na kluczowe frazy wskazane na początku artykułu. Sklep nieustannie się rozwija, a jego pozycja na rynku rośnie z miesiąca na miesiąc. Mamy nadzieję, że nasza współpraca z Domowym Kosmetykiem będzie trwała jeszcze długo.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *