Opis aukcji Allegro – skuteczny sposób na większą sprzedaż

Chcesz poprawić sprzedaż na Allegro? Dowiedz się, jak przygotować opis aukcji, który będzie czytelny dla odbiorcy i zwiększy szansę na podjęcie przez niego decyzji o zakupie. Przedstawiamy kilka praktycznych rad, które w prosty sposób poprawią skuteczność Twoich ofert.

Jak sprzedawać na Allegro

Zyski w ramach e-commerce rosną z roku na rok, również na polskim rynku. Jeśli prowadzisz regularną sprzedaż na Allegro lub planujesz pojedyncze aukcje, zapewne zdajesz sobie sprawę, jak duża konkurencja panuje w niemal każdej kategorii. O ostatecznej decyzji konsumenta nie decyduje jednak jedynie najniższa cena. Niezwykle ważnym kryterium jest zaufanie, które możesz wzbudzić odpowiednim przekazem. Jak go zbudować? Doskonałą metodą jest przejrzysta i przemyślana komunikacja językowa w postaci dobrego opisu aukcji Allegro.

Przemawiaj językiem korzyści

Pamiętaj, klienta interesuje nie sam fakt posiadania danego przedmiotu, ale sposób jego wykorzystania. Pralki kupujemy, by prać, a samochody, aby nimi jeździć. Zresztą przecież wiesz, o co chodzi. Dlaczego więc tak rzadko widzimy dobrze zbudowany opis aukcji na Allegro? Z punktu widzenia przeciętnego klienta wszystkie dane techniczne i parametry konkretnego produktu nie mają większego znaczenia – liczy się to, co można z nim zrobić. Twój klient chce wiedzieć, za co płaci i co otrzymuje w zamian. W tym miejscu pojawia się kwestia wyraźnie sprecyzowanej grupy docelowej i jej języka.

Sprzedajesz wiertarki dla profesjonalistów? Zamiast lakonicznie wymieniać 20 funkcji w języku angielskim, stosując ctrl+c i ctrl+v z tekstu witryny producenta, napisz, dlaczego sprawdza się również w trudnych warunkach pogodowych, ile godzin pracy wytrzymuje bez ładowania i do jakich zleceń nadaje się najbardziej. Chcesz sprzedać koszulkę dla biegaczy? Nazwa producenta nie zawsze wystarczy – napisz po prostu, jak pozwala oddychać skórze, nie powoduje potliwości i zwiększa komfort joggingu nawet w sezonie zimowym. I tak dalej… Praktyczna korzyść na pierwszym miejscu!

Prawda i tylko prawda

Nie zapominaj, że język korzyści w marketingu jest skuteczny pod warunkiem zachowania uczciwości i rzetelności. Twój klient nie jest naiwny. Niższa od przeciętnych cena używanych przedmiotów jest zawsze wyraźnym sygnałem, że nie wszystko wydaje się w 100% idealne. Opisy podejrzanie tanich samochodów: „bezwypadkowy, 0 rdzy, 1 właściciel, wymieniony rozrząd” wzbudzają współcześnie uśmiech politowania. Klient ma prawo wiedzieć, za co płaci. O wiele lepszy efekt wizerunkowy uzyskasz, przyznając się do pewnych mankamentów, które rekompensujesz niższą ceną. Jako allegrowicz-antykwariuszem nie pisz o każdej książce „stan bdb/idealny”, bo to zwyczajnie odstrasza potencjalnych klientów.

Czytelność przede wszystkim

Przeglądając Allegro, niejednokrotnie można załamać się widokiem kompletnie nieczytelnych ofert. Mnogość obrazków, kolorów, czcionek, okienek, przycisków… mnóstwo treści, a całość nieczytelna. Zdecyduj się na przejrzystość. Estetyka przede wszystkim! Słoneczkami, wykrzyknikami, kolorowymi fontami i bannerami wyjętymi wprost z lat 90. coraz trudniej przekonać nawet najbardziej nieświadomych klientów.

Postaw na jeden krój czcionki, unikaj błędów stylistycznych i niepotrzebnych zdań. Przejrzysty układ oferty jest absolutną podstawą. Najważniejsze, wyselekcjonowane informacje powinny być najbardziej wyeksponowane. Lepsze od tabelek wydaje się wypunktowanie najistotniejszych danych lub argumentów. Kontakt? Tak, ale aktualny, przydatny. Zwykłego allegrowicza nie obchodzi Twój NIP, co najwyższej mail i numer telefonu (który odbierasz…!).

Zdjęcia? Tylko w dobrej jakości, ukazujące prawdziwy stan przedmiotu! Tytuł? Czytelny i trafiający do Twoich klientów docelowych. Walczysz ceną i celujesz w oszczędnych? Zawrzyj to w nagłówku, choćby z użyciem magicznego słowa „gratis”, jeśli takowy przewidujesz. Jeśli zaś stawiasz na świadomych konsumentów, używaj fachowych terminów i skrótów.

Podsumowując:

  • Konkretna i zwięzła treść – tylko najważniejsze i przydatne informacje.
  • Czytelny i estetyczny układ aukcji – bez zbędnych „atrakcji”.
  • Język korzyści, zrozumiały dla Twojego potencjalnego klienta.
  • Opis oryginalny i nieskopiowany od innych sprzedawców lub producenta.
  • Profesjonalny i widoczny przycisk call-to-action, wpleciony w krótki opis korzyści („wybierz ten model, jeśli szukasz smartfona z wytrzymałą baterią, najbardziej niezbędnymi funkcjami i kamerą ze stabilnym obrazem w HD” zamiast „NIE ZWLEKAJ!!! KUP NAJTANIEJ NAJLEPSZY SMARTFON NA ALLEGRO – IDEALNY W KAŻDYCH WARUNKACH!!11!”).

Ostatni punkt wzbudził Twój uśmiech? Niestety, język allegrowiczów wciąż pozostawia wiele do życzenia, co widać również w korespondencji i komentarzach, ale to już temat na osobny artykuł…

Podobne tematy: jak stworzyć opis produktu, treść do sklepu internetowego.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *